søndag den 10. juni 2012

Passion for det stråtækte

...har jeg udlevet  fuldt ud idag. Jeg æææælsker stråtag. Kan ikke få nok af det i Danmark og begræder det faktum, at der bliver færre og færre af dem.
Derimod Holland har alt det stråtag jeg har brug for. Nyt og gammelt, kombineret med tegl og alene. Og i store doser. Her bygger  man også   mange nye huse med det vidunderlige tag.
Vi har besøgt en lille landsby, som er levende museum, i Drenthe. Det hedder Orvelte landsby. Her bor ca 100 mennesker, og der er bevarede huse og stalde fra fordumsdage. Hvor er det flot, vedligeholdt og æstetisk her.
Mere kan I se her :  Orvelte.
Her mødte vi også en dame, der gik i sin pragtfulde have og en meget kær og elskværdig får, der var 16 år gammel. Den kunne sidde på bagbenene, som en hund.
Her er den.







Og mere af stråtag


Jeg fotograferer på livet løs, der vil komme flere indlæg om detaljer i hollandske haver, forhaverne, m.m.
Ja, rejser er det bedste underholdning og investering. Sådanne rejser, hvor jeg kan fordybe mig i mine interesser er de bedste. 
Fordi når jeg kommer hjem, sætter vi Danmarks økonomi igang. For der skal forbedres derhjemme. Males om, plantes til. Holdes et loppemarked for at sælge det gamle gode ting og besøges loppemarkeder for at købe nyt.








Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg elsker at læse jeres kommentarer. Hold dig ikke tilbage, sig, hvad du mener;)