mandag den 29. august 2011

Det Hvide Stakit

Nøj, hvor den regn på mine fridage kan ødelægge humøret. Jeg bliver rastløs indendørs, læser et hav af havebøger og blogs. Derefter besøger en masse virtuelle havebutikker og bliver lullet i havedrømme om martsvioler, kærmindesøster i skyggebedet og engelske roser anmas....
Men hvad. Jeg har lånt et par bøger til på det lokale bibliotek. Den ene hedder "Gammeldags buskroser" af Lars- Åke Gustavsson. Han er den svenske rosenguru. Og gudhjælpemig om jeg ikke har købt de bedste og sundeste rosenbuske? Ja, det har jeg. Har både Jack Cartier, Louise Odier, Rose de Recht og Comte de Chambord. MEN. De bliver alt for store til min blandet rose-staudebed og skal derfor flyttes om et par måneder.
Så kan jeg plante dem ved et nyt stakit, som vi skal have lavet i løbet af september -oktober. Det bliver et hvidt stakit, som jeg drømmer om, som vil give haven lidt karakter og adskille baghaven fra resten af haven. Der vil der være min oase, hvor ikke engang mine elskede hunde skal have adgang. Tænk sig at have en drøm om et stakit......

2 kommentarer:

  1. Ha, ja, så skulle man høre det med. Altså at drømme om et stakit. ;) men med den funktion, dit skal have og med den udsmykningen, så bliver det da vidunderligt! Jeg drømmer også omet stakit til min have. Har kun et lille umotiveret et, men det har jeg netop også i disse dage tilpalantet med (nyindkøbte) kompensationsroser. Livet føles nemlig også ret hårdt her på matriklen.

    Det er: Comté de Chambord, Alchymist, The Pilgrim, Claire Renaissance, Jubilee Celebration og Constance Spry. De rosa for sig, men de øvrige langs stakittet og langs drivhuset. Kan formentlig nok nu komme gennem vinteren. Blogger nok om projektet på et tidspunkt. Er bare så flad lige pt.

    Skønt at se et indlæg fra dig. :D

    Marianne
    Den Helbredende Have

    SvarSlet
  2. Ps. Wow en "entre" (toppen) på din blog. Lækkert!

    SvarSlet

Jeg elsker at læse jeres kommentarer. Hold dig ikke tilbage, sig, hvad du mener;)