fredag den 27. maj 2011

Opiumsvalmuer

I går aftes efter en længere køretur til Fyn (herom senere), kunne jeg lige nå at så opiumsvalmuer. Da jeg ikke har så meget plads, blev de sået i en højbed  mellem georginerne. Mon ikke de vil tage sig flot ud?
Nu venter jeg med spændingen.
Om et par dage skal jeg lave et såbed og så mine stokroser i en flot pink farve til min store projekt. Nu kan jeg afsløre, at min baghave skal forvandles til en blomstrende have, med alle gammeldags rosa stauder, som kommer igen år efter år. Pæoner, lavendel, løvefod, løjtnantshjerter-you name it-I've got it.
Og en flot fingerbøl i rosa farve blev der til Fandt den i lokal indretnings og livsstils butik Henry's.http://www.henrys-jelling.dk/  En sød ekspedient i butikken gav mig et godt råd: at samle frø i en balje. Al slags frø. Så kan jeg bare strø dem ud på jorden næste forår-hvor skønt!
God dag til alle derude!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg elsker at læse jeres kommentarer. Hold dig ikke tilbage, sig, hvad du mener;)