torsdag den 26. maj 2011

Spæde begyndelse

Endeligt er det holdt op med at blæse for en stund, så kunne jeg gå i terapi-i min have.
Har taget en test for nyligt, hvor jeg er blevet stemplet som en "nusser-type", som er typisk for kvinder, som ikke længere har hjemmeboende børn. Der træk jeg på en smilebånd indvendigt, fordi vi slet ingen børn har (heller ikke i udsigten). Nå, nok om det. Haven var det vist jeg kom fra.
Og ordnes og nusses skulle der. Da jeg var ved at grave min rose Gertrud Jekyll p for at smide den ud, opdagede jeg at den havde en spæd skud!!! Den blev straks flyttet  til et blomsterhospital til genoplivning. Blomsterhospital er blot en plantekasse med god muldjord i, hvor jeg af og til flytter planter fra bedet eller krukken, som er medtaget af een eller anden grund, og hvor de får masser af næring og omsorg til de bliver "raske igen" og kan flyttes igen. Se rosen, giver det ikke bare en smule håb?
Og så var der også en klematis, som skulle reddes. Men den kom i en fin stor krukke med masser af muld, kompost og lidt rhododendron jord, mon ikke det lykkedes?



Og her er den smukke diascia-tvillingeblomst. Er spændt på, hvordan den vil udvikle sig?....

Noget der vil udvikle sig til en stor og flot kaktus-dahlia. Jeg elsker georginer! Selvfølgeligt i lyserød farve. Jeg glæder mig.
Og her Dronningen over dem alle-pelargonien Ingrid. Sammen med en lyserød hortensia, som Claus Dalby anbefaler.


Lidt fransk inspiration. Sommerfuglelavendel og Jomfru Maria.


Så var det vist det for denne gang.





3 kommentarer:

  1. Hvor er det SMUKT Kristina.... Du har virkelig sans for det.. ELSKER din Madonna-figur <3

    SvarSlet
  2. Tak, Louise:)
    du sagde jo "Go for it":)

    SvarSlet
  3. Hej igen Kristina. Faldt lige over dette indlæg. Husker ikke lige hvorfor. Men blev helt betaget af den wigwam, du har stående i den store potte på terrassen. Tør man spørge, hvor du har købt den og om den er til at komme i nærheden af i pris?

    Forårshilsner fra
    Marianne med
    Den Helbredende Have

    SvarSlet

Jeg elsker at læse jeres kommentarer. Hold dig ikke tilbage, sig, hvad du mener;)