mandag den 15. november 2010

Husmor sysler

Hvor er det skønt at have hverdagsfri. Og især om mandagen:)
Jeg har kastet mig ud i flere projekter. Den ene af dem er at male noget. En skænk. Det er den store tålmodighedstest. Gud, hvor jeg ikke er glad for processen:) Derfor har vi nok ikke så mange malede møbler i vores hjem. Den berømte skænk i bedste klunkestil, blev ødelagt af regn, da vores gulve i stuerne skulle renoveres. Vinden blæste presseningen af og værsgo: så har vi et projekt mere. Men jeg er lykkelig for at have Isak-han kan male:) Billederne får I senere.
En anden projekt er noget så gammeldags, så tysk og så vinteragtigt som det kan være-en mørbradgryde med mørk øl i. Jeg har tænkt mig at servere kartoffelmos og tomatsalat dertil. Og en kold øl:)
Opskriften får I her:

Kristina's mørbradgryde 


500 gr afpudset svinemørbard i tern
100 gr bacon i tern
4-5 stk løg
1 flaske mørk staut øl.
tørrede Karl Johan svampe (kan undlades)
2 spiseskeer mel
evt stegeolie.
salt og peber.

Bacon og mørbrad brunes godt i stegegryden, drys mel henover kødet, kom hakket løg i og rør det hele. Lad det stege lidt. Kom den mørke øl i, rør godt, og mærk at retten tykner. Kom salt og peber i.Skru ned for varme og lad hele herligheden simre i ca tre kvarter. Det er en ret til manden, inden man ønsker sig en diamant i julegave:) Han vil sikkert give dig den. Hvis han er til øl og bacon, altså.

God dag til alle.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg elsker at læse jeres kommentarer. Hold dig ikke tilbage, sig, hvad du mener;)