søndag den 7. november 2010

En dejlig søndag

Dengang da jeg var barn, en dejlig søndag bestod af min mors gedigne litauiske mad (det er en kapitel for sig selv, der kommer der et oplæg senere). Derefter skulle der soves til middag, og senere måske en god koncert i TV fra Moskva med masser af de velkendte og velklædte sangere..... De sidste vågne søndagstimer var lidt formørkede af tanker om at imorgen..ja, der skulle man i skole.....
I aften sidder jeg her efter en dejlig søndag igen. Vågnede op til et skøn solskin og rim på græsset: naturen nyder også årstiderne, tænkte jeg.. Derefter var der en tur i Århus, til min svigermor og hendes gedigne mad. Der blev ikke sovet til middag dog, men der var en masse spændende samtaler med min svigerfamilie. Om Grønland, Litauen, Julen, sjælerejser og sjælesorger.....Ja, alt vender tilbage, men med lidt forandring i livet.

Og nej, jeg skal ikke i skole imorgen.
Og tak for det.

God uge til jer:)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg elsker at læse jeres kommentarer. Hold dig ikke tilbage, sig, hvad du mener;)