lørdag den 7. april 2012

Drivhusdrømme

Så er det Påske, forår og havedrømme, der går i opfyldelse.

Jeg har fået mit drivhus!
Det kan godt være at det bare er et almindeligt, byggemarkedets drivhus. Nogle haveguruer kalder dem kedelige, intetsigende m.m. Men for mig er det min drøm, der blev opfyldt, og som jeg vil passe så godt jeg kan. Jeg blev træt af at spare op og kunne ikke vente mere.
Min mand og jeg har haft nok at lave de sidste par uger.
Stille og roligt blev der støbt fundament.
Samlet vægge.
Huset rejst.
Monteret vinduer og døre.
Monteret glas i. I silende, koldt regn, med små pauser, en kop the i ny og næ. Med en bøn om, at intet måtte gå galt, ingen glas itu. Ivrig sms'ning med min veninde, som sørgede for,  at jeg ikke gik agurk af spændingen.

Sikke et arbejde, langsommelig, kedsom, men forhåbentligt belønnende. Eden rose, Viktor Borge roser er allerede flyttet ind. Clematis også. Vandet og passet på. Mon ikke det går?....

Vi er trætte, glade og forventningsfulde.

Billeder kommer senere, nu skal lammekøllen marineres, imorgen kommer der gæster.

GOD PÅSKE!

2 kommentarer:

  1. Tillykke med dit drivhus, hvor er det dejligt at din ønskedrøm er gået i opfyldelse. Der er mange som må "nøjes" med et byggemarked drivhus, du er ikke den eneste. Og som jeg læser det rundt omkring, er folk glade bare de får et drivhus. Det er da bedre end ingen at have, det har jeg ikke :o)Får vi det ikke at se?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for din kommentar, Høneballekvinde:) Jo, der skal nok komme billeder, når vi er færdige derinde. Jeg kan ikke lide at sætte billeder ind af noget der ikke er færdigt. Vi mangler blot at lægge fliser og arrangere lidt, så skal I nok se:)

      Slet

Jeg elsker at læse jeres kommentarer. Hold dig ikke tilbage, sig, hvad du mener;)