onsdag den 14. september 2011

Krukker

Efterår unægteligt er her. Jeg kan godt li' september, fordi der startede skolen. Det var begyndelsen på et nyt skoleår, nye verden. Hvordan ser mine 'hemmelige flammer' efter en hel sommer? Jeg glædede mig til nye lærere, fag, bøger og opgaver. D. 1 september gaderne var fyldt med børn i sorte eller mørkebrune uniformer med sensommerblomster, som de gav til deres lærer. Georginer, gladiolus, rosenbuketter. En hel masse forskellige gule blomster, som jeg ikke ved, hvad hedder. Der måtte kun være ulige antal i buketterne. Lige antal blomster i buketter i Litauen er kun til begravelse. Der er en eller anden overtro med, som jeg ikke kan huske.
Og fordi jeg godt kan lide efterår og september, gik jeg igang med at arrangere krukkerne, småting... Hver forår synes jeg at jeg har alt for få af dem og hver efterår reducerer jeg dem til et minimum-et par med stedsegrønne...
Men skønne er de, efterårskrukker. Jeg har tilplantet mine med pyntekål-dem har jeg ikke haft før, efeu... Elsker nostalgiske stemning.
Tager flere billeder imorgen, det begyndte at øsregne lige pludseligt:)

1 kommentar:

Jeg elsker at læse jeres kommentarer. Hold dig ikke tilbage, sig, hvad du mener;)