fredag den 30. november 2012

Stilskift



Sikke en inspirerende tid der er  for mig lige nu! Kreativitets chakraen er åben og renset nu.

For et par år siden har jeg læst Ranvita Le Cour's "Elsk dit hjem fra A til Å"".  Den bog har sat gang i nogle processer med hensyn til kreativiteten, spiritualitet og indretningen af hjemmet. Der er sket en forandring i min smag og valg af ting til omgivelser. Jeg er gået fra det prangende, til det dæmpede, fra guld og sølv til det mere enkle, ægte og rolige udtryk. Fra Walt Disney Jul til vintage nostalgi.

Jeg har været igennem en oprydning og sortering af ting, smidt ud alt det, jeg ikke elsker og holder af mere. Ting, som ikke er en del af mit liv. Og jeg er ikke færdig endnu.



En anden ting, der inspirerer mig, er et vidunderligt sted, der hedder butik Skovgaarden, Farimagsvej, Ener, mellem Brædstrup og Horsens. Ejeren af butikken har skabt et unikt sted, som er omdrejningspunkt for mange kreative sjæle. Gårdbutikken sælger blomster, dekorationer, tøj og brugskunst, møbler , udendørsting m.m. Der bliver holdt kurser i blomsterbinderi og dekorationer. Det er et eventyrligt og velbesøgt sted. Jeg har været heldig at kunne være med til en dagskursus i dekorationer, hvor jeg fik skabt nogle smukke ting med god hjælp og vejledning. Det føles som at komme hjem. Man er altid velkommen der.

Og apropos (jule) engle. Hvis man mangler god og inspirerende læsning, bør man finde Lorna Byrne's bog om engle "Et budskab om håb fra englene". Meget spændende, letlæselig og opløftende bog om engle, deres virke og formål. Efter at have læst bogen, har jeg prøvet at bruge de ting hun beskriver i bogen. Og det virker.


God 1. Advent til alle!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg elsker at læse jeres kommentarer. Hold dig ikke tilbage, sig, hvad du mener;)