tirsdag den 1. maj 2012



Du godeste, hvor er det skønt, at det er forår, med alle  glæder og travlhed, sprøde lyse farver og frodighed, og det, der er i vente.
Og tiden i april går bare så hurtigt, jeg har det som om jeg kan ikke nå noget som helst, men alligevel, bliver der sået flere og flere sommerblomster, puttet liljeløg i jorden, lavet buketter, æet solvarme hundesnuder... Luget hist og pist. Flyttet lidt rundt på stauder (igen)...

Forårsdrøm come true



Hvem har tabt sin kongekrone?

Jeg dog sikker på at jeg aldrig har lagt røde-pink tulipaner, mit hjerte sukker efter de sarte rosarøde farver kombineret med dramatiske lilla og bordoux  farver. Så dem her ryger altså når de har sunget deres sidste vers. Hvis der er nogle der gerne vil have dem senere, sender jeg dem gerne med posten. Der er ca 20 stk. måske mere. Eller måske kan jeg bytte til nogle stauder? Skriv til mig. Akelejer kunne være fint at bytte med.

De rødepink til højre skal væk. Der er for meget energi i dem for min smag.



Et glimt af baghaven

Jorden er lidt bar endnu, men næste år har jeg nok akelejer og storkenæb alle vegne som bunddække.

Baghaven


Om et par måneder er der bare de mest fantastiske roser, der vil overtage showet. Morten Korch, Louise Odier, Sneewitchen og ..og...

Sidste projekt i haven

Vores sidste projekt i baghaven. Grunden er trekantet og for at kamouflere "spidsen" af trekant, har vi bygget et espalier til flere clematis. Star of India, Dr. Ruppel m. fl. blev der plantet. Som fodtøj til clematis er der flere hortensia buske, der er på vej. Senere skulle der være en Blush Damask rose og pæoner og prydløg og liljer i fuld vigør.
Bliver det mon til det perfekte nostalgiske blomstermaleri?...
Held og lykke til alle jer, mine blogvenner. Jeres blogs er til stor inspiration for mig.

De varmeste hilsener herfra.

Sofus længes efter mere sol




2 kommentarer:

  1. Skønne billeder. Hvor er det ærgerligt at få forkerte tulipaner, det har jeg også fået. Mine går dog an, men ikke det jeg regnede med.
    Jeg tror Sofus får godt med sol de næste dage :o)

    SvarSlet
  2. Flot flot flot:-) Hils Sofus!

    SvarSlet

Jeg elsker at læse jeres kommentarer. Hold dig ikke tilbage, sig, hvad du mener;)