mandag den 30. maj 2011

Stokroser og køkkenhave

Endeligt arter vejret  sig, så haveejere kan komme ud af deres ly og skjul og give sig til... Tja, slå græs. Gad vide, om der er noget antigro præparat, som gør, at græsset ikke gror efter den blevet fint og kortklippet?....... Jeg begynder at være træt af den store grønne flade intetsigende overflade. Jeg skal have blomster i min have, hygge og farver.
Derfor har jeg idag lavet et lille såbed på ca 1x1,5 meter til mine stokroser Alcea rosea 'Chatter'. Har sået dem, vandet og venter nu spændt og tæller dagene, de 10-14 dage, inden de spirer.Til efterår  vil de være klare til den store omvæltning i september måned, hvor ting skal ske.
Høje lyserøde stauder -er der nogen der kender noget, så hører jeg gerne fra jer.
Og ja, dem, der ikke interesserer sig om mine haveskriverier-ærgeligt, fordi jeg er meget i haven for tiden:)
Hav en dejlig dag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg elsker at læse jeres kommentarer. Hold dig ikke tilbage, sig, hvad du mener;)